1. Inainte de a deschide un subiect nou va rugam sa folositi functia de cautare. Exista probabilitatea foarte mare ca intrebarea dumneavoastra sa fi fost publicata deja de catre alti membri si este la fel de probabil ca raspunsul la respectiva intrebare sa fie deja pe forum.
    Introduceti intrebarea dumneavoastra doar in sectiunea corespunzatoare. In caz contrar, mesajele vor fi mutate sau sterse.
    De asemenea, va rugam sa consultati regulamentul ori de cate ori considerati ca este necesar.
    Va multumim!

Despre sistemul de franare

Discuție în 'Skoda Octavia II' creată de OutOfCtrl, 11 Mar 2009.

  1. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Little Big
    Chestia cu trecutul prin balti este vrajeala ieftina de Buftea si toti stim asta. Am folosit un Oltcit imediat dupa revolutie pe drumurile din Ungaria unde mergeam foarte des cu 140-170 km./h. cu masina plina de marfa (de vanzare prin piete) si am circulat saptamani intregi prin toate conditiile de vreme si in cele mai nasoale exploatari ptr. masina. Masina a fost vanduta cu proape 100.000 km. rulati si discurile de frana erau cele originale!!! Nu sunt povesti, sunt chesti adevarate. Asa cum rulmentii romanesti tineau cat tin acum FAG, SKF etc. Da in urma cu 20 de ani cand puneai la o roata un FAG uitai ca ai rulment pe partea respectiva (costa e drept cca. 120 marci).
    Ce sunt acum is piese de uz didactic. Si tocmai acest mod (economia de piata) de producere a pieselor si elementelor creeaza cea mai mare parte de poluare. Lucru despre care nu pomeneste nimeni. Ne pun pe noi sa trecem la electrice ca vezi doamne cat is de rentabile, de parca toti am fi retarzi sau nu am avea ce face cu banii. Singurul lucru pozitiv e doar mutarea poluarii din orase cu electricele, in rest pistol cu apa.
     
    cosminel24 apreciază asta.
  2. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Stiu ca e vrajeala..Si nu s genul ca dupa o iesire cu masina sa merg direct la spalatorie sa dau cu jetul de apa direct pe jante..Asta mai era o varianta a ovalizarii discurilor..Am trecut peste..intai le.am strunjit..am zis ca fac ceva..nop..tot la inlocuit am ajuns..
     
    cosminel24 apreciază asta.
  3. cosminel24 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2017
    Mesaje:
    26
    Pintiliosul. Ai dreptate, tocmai de aceea am mers sa cumpăr de la reprezentanta sunt satul de facturile de piese contrafăcute din magazinele auto. măcar sper ca au o calitate mai buna, și șansele de ovalizare mult mai scăzute. dacă le montam la reprezentanta tot aceleași discuri montau. Maine le montez pun plăcute noi Textar.va mulțumesc de răspunsuri.
     
  4. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    Am peste 1.000.000 km. rulati de cand am permisul. La spalatorie o singura data am intrat fara sa stau la coada, in rest minim dupa 3-4 masini. Poate in alt oras intri direct din autostrada in spalatorie cu discurile incinse. :)
     
    cosminel24 apreciază asta.
  5. smadaro 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2019
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Braila
    Buna ziua tuturor! Sunt nou posesoare a unei skoda octavia 2- 2008, 1.6 fsi (sper ca zic bine) si nou venita in club. Au fost schimbate placutele de frana si la putin timp s-a aprins martorul de placute din nou? Care ar fi problema si unde as putea sa o rezolv?Multumesc!
     
  6. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    smadaro
    Bine ai venit alaturi de noi!
    Probabil ai unul din senzorii de la placute e defect (intrerupt) sau conectorul nu a fost bine introdus. Sau ai inlocuit doar pe cele din fata iar senzorul acum e la una din cele de pe spate. Daca se pune testerul pe masina se vede exact de unde (la care roata) e problema.
     
  7. smadaro 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2019
    Mesaje:
    5
    Locație:
    Braila
    NU CITA ULTIMUL MESAJ!
    A fost pusa pe tester ieri. Mecanicul zice ca e la roata din fata, stanga. Uracata pe elevator si a zis ca senzorul este bine fixat. Probabil senzor defect. O sa incerc sa inlocuiesc senzorul
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Noi 2019
  8. Rosca Paul 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2020
    Mesaje:
    1
    Salutare,
    Am o problema la o skoda octavia 2, 1.6 bse.
    Masina franeaza in hopuri, insa doar dupa ce rulez minim 10km, la rece nu face doar dupa ce se incalzeste putin, discurile au fost masurate cu ceas comparator si se afla in limitele normale abateri 0.4 0.5 maxim la doua dintre ele, nu stiu daca exprim bine valorile dar mecanicul a zis ca sunt acceptate aceste valori si nu e de acolo.
    Discurile fata si placutele sunt schimbate de fostul proprietar dar cele de pe spate au 12 ani impreuna cu placutele si sunt originale, masina avand km destul de putini pentru varsta ei.
    Caucicuri noi, directie fata spate reglata. Masina nu bate nu troncane, discurile nu se incalzesc exagerat la rulaj, le am probat de mai multe ori.
    Daca ati patit ceva asemanator sau aveti cunostiinte despre aceasta problema, va rog sa imi dati un sfat.
     
  9. Universalis

    Universalis Silver Member

    Înscris:
    21 Oct 2016
    Mesaje:
    357
    Lichidul de frana a fost schimbat la 2 ani?
     
  10. Daniel1987 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2019
    Mesaje:
    3
    Am castigat un voucher la un magazin din UK si ma gandeam sa il folosesc sa imi schimb franele pe spate. Am observat ca sunt mai multe marimi in mm 253 256 272 ... Eu credeam ca e marime standard. Masina e luata SH si nu stiu ce discuri a pus vechiul proprietar
     
  11. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Daca masina e RS logic ca are discuri mai mari..Daca are motor de 1.4mpi le are mai mici.
     
  12. Daniel1987 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Dec 2019
    Mesaje:
    3
    Am uitat sa mentionez, este 1,6 mpi benzina. Ce m-a mirat este ca primesc marimi diferite desi pe site am specificat clar modelul.
     
  13. Little Big

    Little Big Esti prost? Citeaza ultimul mesaj postat!

    Înscris:
    10 Noi 2009
    Mesaje:
    2.310
    Locație:
    Bucharest
    Nu ar trebui.In Anglia observ ca totul e pe dos!
     
  14. Martinas Alin1 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Aug 2020
    Mesaje:
    1
    Salut
    Am si eu o Skoda Octavia 2 2005 2.0 tdi
    Acum 2 saptamani a inceput sa se incinge o roata
    Am schimbat toate placutele, toti etrierii si discurile la toate rotile
    Acum dupa ce le am schimbat tot la fel se incinge
    Ma poate ajuta cineva cu un sfat?
    Multumesc
     
  15. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    E posibil sa ai o defectiune la sistemul ABS. Care din cauza unei erori sau a unui defect sa dea comanda sa actioneze frana de pe acea parte . Cu un tester se poate vedea problema.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Aug 2020
  16. Razvanolos 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2018
    Mesaje:
    2
    Salutare, dupa ce am pornit masina la vreo 500m de mers s.au apins simultan martorii ESP , ABS, presiune roti si cel de la frana de mana care palpaie... am continuat sa merg incet in treapta a doua iar vitezometrul a luat.o razna, are variatii si stationand. Am oprit motorul, am repornit dar martorii au ramas aprinsi. Precizez ca mssina nu se comporta normal are tendinta de a nu ma lasa sa merg, nu pare a frana dar e ca si cum taie din acceleratie. Am franat brusc din mers si nu mai merge ABS.ul. Am sperat sa fie o eroare de la senzori deoarece cu o seara in urma am spalat masina si ma gandeam ca poate sa fie un motiv. Urmeaza in cursul zilei sa.i fac o diagnosticare pe tester. Vreo parere de la ce poate fi ?

    Skoda Octavia 2 RS 2008 BMN Cega
     
  17. SadiQ 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2018
    Mesaje:
    15
    Cu bateria cum stai
     
  18. Razvanolos 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iul 2018
    Mesaje:
    2
    Am rezolvat problema, am schimbat modulul ABS cu seria identica de pe ambele parti componente a modulului ABS (partea hidraulica si partea electrica), dupa a fost recodat si problemele au disparut ! ms
     
    Pintiliosul apreciază asta.
  19. Sebas7 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2020
    Mesaje:
    9
    Salut,
    Stiti ce pot sa fac sa nu se mai blocheze frana dupa ce am stat cu frana de mana?
    Am inteles ca e o problema comuna la VAG.
    Se poate lubrifia mecanismul franei de mana care se gaseste pe etrier?
    Puteti sa ma indrumati cum si cu ce?
     
  20. Pintiliosul

    Pintiliosul Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2017
    Mesaje:
    823
    Locație:
    Baia Mare
    In general placute de frana de proasta calitate. Acestea se sudeaza de discul de frana mai ales pe timp ploios. Se intampla datorita compozitiei care la umezeala incepe sa oxideze. Dupa care o perioada de timp relativ scurta va scartai si la franare, uneori chiar si in timpul deplasarii.
    Treci pe placute si discuri ceramice si nu vei mai avea problema asta. ;)
     
    j.tibi și Little Big apreciază asta.

Distribuie pagina asta

  1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor.
    Înlătură notificare